‘Cerahkan skit muka tu, nampak dark sangat lah. Cerah skit je dari celah ketiak aku’ – Adik Hanis Zalikha Dihentam Oleh Netizen Kerana Warna Kulitnya!

 

Masih ingat dengan artikel Hangat mengenai suara watak animasi Yaya dalam Boboiboy? Beliau adalah Nur Sarah Alisya Zainal Rashid atau lebih dikenali sebagai Alisya yang juga adik kepada pelakon dan pengacara Hanis Zalikha.

Baru-baru ini Alisya ada memuat naik sebuah gambar beliau bersama Hanis Zalikha beserta tweet,
“kan aku dah kata muka aku macam Hanis Zalikha, korang tak caya”
Niat Alisya pada mulanya hanya ingin meniru sebuah kiriman yang tular mengenai wajah dan warna kulit individu tersebut, namun lain pula yang jadi apabila terdapat komen dari pengguna Twitter yang mengecam warna kulitnya yang gelap berbanding Hanis Zalikha

Adik kepada pelakon Hanis Zalikha telah berkongsi gambar beliau bersama-sama dengan kakaknya itu di laman Twitter beliau.

Hanis yang memakai tudung berwarna hitam dan baju berwarna putih bergambar dengan adiknya yang memakai tudung berwarna coklat yang dipadankan dengan baju bercorak belang biru.

Foto yang disertakan dengan kapsyen “kan aku dah kata muka aku macam hanis Zalikha, korang tak caya” kemudiannya menjadi tular dan mendapat perhatian netizen yang terdiri daripada peminat Hanis sendiri.

Kebanyakan pengguna laman sosial memberikan pendapat bahawa muka mereka adik beradik tidak serupa. Bahkan lebih teruk lagi ada yang menyatakan bahawa Alisya perlu memutihkan mukanya untuk kelihatan seperti kakaknya.

Walau bagaimanapun ada netizen yang memuji kulitnya yang nampak natural dan tanned. Malah ada juga netizen yang menyamakan wanita itu dengan pelakon Kila Fairy.

Sebenarnya entri berkenaan sengaja dibuat Alisya sebagai satu jenaka ekoran ada isu seorang gadis yang viral apabila dikatakan mempunyai raut wajah yang sama dengan kakaknya.

Alisya yang merupakan adik kandung kepada Hanis Zalikha adalah pemilik suara watak Yaya dalam kartun animasi kanak-kanak Boboiboy.

”Cerahkan sikit muka tu, nampak dark sangatlah. Cerah sikit je dari celah ketiak aku”..Adik Hanis Zalikha Dihentam Gara-Gara Warna Kulit

”Cerahkan sikit muka tu, nampak dark sangatlah. Cerah sikit je dari celah ketiak aku”..Adik Hanis Zalikha Dihentam Gara-Gara Warna Kulit

”Cerahkan sikit muka tu, nampak dark sangatlah. Cerah sikit je dari celah ketiak aku”..Adik Hanis Zalikha Dihentam Gara-Gara Warna Kulit

”Cerahkan sikit muka tu, nampak dark sangatlah. Cerah sikit je dari celah ketiak aku”..Adik Hanis Zalikha Dihentam Gara-Gara Warna Kulit

” Cerahkan sikit muka tu, nampak dark sangatlah. Cerah sikit je dari celah ketiak aku”
Menyedari komen tersebut sedikit kasar, Alisya membalas,
” and damage my skin? get skin cancer? and leave this beautiful golden sun – kissed melanin glow? baby, i refuse”

”Cerahkan sikit muka tu, nampak dark sangatlah. Cerah sikit je dari celah ketiak aku”..Adik Hanis Zalikha Dihentam Gara-Gara Warna Kulit

Rata – rata komen dari pengguna Twitter meminta Alisya mengabaikan komen tersebut dan turut memuji mempunyai warna kulit yang cantik.

”Cerahkan sikit muka tu, nampak dark sangatlah. Cerah sikit je dari celah ketiak aku”..Adik Hanis Zalikha Dihentam Gara-Gara Warna Kulit

Tinjaun Hangat ke atas akaun individu yang menghentam Alisya mendapati beliau sudah pun memadam komen tersebut dan turut mengakui kesalahannya.

”Cerahkan sikit muka tu, nampak dark sangatlah. Cerah sikit je dari celah ketiak aku”..Adik Hanis Zalikha Dihentam Gara-Gara Warna Kulit

Siapa cakap perempuan berkulit gelap tidak cantik? Jika tidak, perempuan di Amerika tidak akan sanggup menyimpan wang semata-mata ingin mengelapkan kulit.

Sumber – Hangat.com